Muzyka od zawżdy służyła zabawie. Najpierw była to muzyka na żywo. Wraz z początkami kina rola jej nieco się rozszerzyła, muzyka wzbogacała jak też podkreślała fabułę. W jego początkowym okresie muzyka była równie ważna jak obraz. Razem z wynalezieniem gry komputerowej zaistniała muzyka do gier.

Jej rozwój przebiegał nadzwyczaj dynamicznie. Najpierw były to nieskomplikowane, kilkutaktowe melodyjki, zaś współcześnie muzyka do gier pozyskała miejsce równowartościowe jej poprzedniczce – muzyce filmowej. Podobnie jak muzykę filmową komponują ją najbardziej znani kompozytorzy bądź grupy muzyczne. Tak więc energiczny muzyk ma sporą paletę możliwości.
Muzyka jest także istotnym składnikiem marketingu. Muzyka do reklamy ma przede wszystkim za zadanie uwydatnić jej przekaz. Szczególnie ważką funkcję ma ona w reklamie w radio. Nie ma tam wszak obrazu a potrzeba w pewien sposób przekazać emocje jakie są siłą reklamy. W roli muzyki do reklamy obecnie wykorzystywane są częstokroć kawałki już znane i pozytywnie się kojarzące. Najczęściej mają one uwydatnić styl życia który promuje reklama czy wzmocnić pozytywne emocje jakie ma wzbudzać. Przykładem może tutaj być użycie fragmentów utworów Chopina w reklamie towarzystwa ubezpieczeniowego. Autor:
Zainteresował Cię niniejszy wpis? Jeśli tak, to śmiało sprawdź, co jest w ofercie (eccoholiday.com/p/hiszpania-teneryfa), która dotyczy tej samej problematyki.
Jest to też jakiś sposób by młody nieznany wykonawca stał się rozpoznawalny, zwłaszcza obecnie w dobie internetu kiedy względnie nietrudno możemy odszukać wykonawcę utworu jaki szczególnie zapadł nam w pamięć.