W gazetach można dowiedzieć się, że gry komputerowe są powodem dużej liczby tragedii. Gdy w jakiejś miejscowości nastolatek zastrzeli kogoś, chwilę później pojawiają się doniesienia na temat tego, w jakie tytuły kochał pograć. Nikt zaś nie rozmawia o tym, co ten człowiek oglądał i jakiej muzyki słuchał.

Większość doniesień w mediach jest robionych pod z góry wykutą tezę – gry to zło. A to jest zdanie tak absurdalne, jak to, że skoro Hitler napisał Mein Kampf, to należy zlikwidować wszelkie utwory literackie, jakie napisano w historii. Spektrum sprzedawanych gier wideo na rynku jest bowiem ogromne.

gra komputerowa

Autor: Cauthon
Źródło: http://www.flickr.com

Są naturalnie produkcje z wielką dawką krwawych scen, jednak nie istnieją porządne analizy, które by udowodniły, że zwiększają one agresję wśród graczy. Jest całkowicie na odwrót – sesja dynamicznej i krwawej rozgrywki przed monitorem PC potrafi efektywnie uspokoić i powoduje, że gracz „wyżywa się” w cyfrowym świecie. O ile jednak nie chcesz sprawiać swojemu dziecku takiego typu gier, możesz przeznaczyć trochę czasu na poznanie dostępnych w sprzedaży produkcji. Podobnie jak w świecie filmowym, tu też jest spora gama gatunków. Ujrzysz zatem tytuły typu RPG, czyli adaptacja książkowych gier fabularnych. Jest również dużo gier, będącymi symulatorami różnych sportów. Najbardziej popularna jest seria FIFA, czyli futbol w elektronicznym wydaniu. Następnym typem, silnie pobudzającym mózg gracza, są gry strategiczne. Takie tytuły uczą planowania i mądrego podejmowania decyzji. Najbardziej krwawe są tak zwane FPS-y.

Jeśli masz malucha w wieku przedszkolnym, znakomitym nabytkiem dla berbecia okażą się gry przygodowe, robione w sam raz dla najmłodszych graczy.

Wejdź na proponowany wpis (http://toc.org.pl/), a zgłębisz dane na omawiany wątek jeszcze w większym stopniu – z pewnością okażą się interesujące i totalnie Cię pochłoną.

Charakteryzują się one słodką oprawą graficzną, brakiem niewłaściwych scen oraz fabułą, która umie połączyć przyjemność ze rozwijaniem sprawności i wiedzy.

Zobacz: