Urządzenia IP - jak dobrze je wykorzystać

Każda firma posiada telefon. Jest to narzędzie komunikacyjne absolutnie najbardziej popularne od dłuższego czasu. Oczywiście, mamy pocztę elektroniczną, komunikatory wszelkiego typu, lecz telefon ciągle jest najpopularniejszy. O wiele prościej i szybciej jest w każdej sprawie zwyczajnie zadzwonić, zamiast tworzyć bardzo długiego maila, czy prowadzić rozmowę na komunikatorze.

telefony
Telefony obecnie jednakże nie są takie same jak jeszcze kilkanaście lat wstecz. Jakość połączeń jest dużo na wyższym poziomie, nawet przez zwyczajny telefon analogowy można z łatwością usłyszeć i zrozumieć osobę, z którą rozmawiamy. Minęły już czasy, gdy musieliśmy drzeć się na cały głos, żeby osoba z którą rozmawiamy miała choćby niewielkie szanse na pojęcie w jakiej sprawie do niej telefonujemy.



zobacz: http://i-golosi.com/articles/2016/08/31/telewizyjny-rozklad-jazdy-jak-powinien-sie-prezentowac-pare-potrzebnych-porad-915.html

Jeśli przedsiębiorstwo jest spore, pracuje w nim więcej niż sto osób, każda z nich musi mieć na stanowisku telefon, albo jest to choćby call center niezbędnym rozwiązaniem jest centrala telefoniczna. W tych czasach są to elektroniczne sprzęty, sterowane przy pomocy komputera. Dziś obsługą centrali zajmuje się bardziej administrator komputerowy, który ma za zadanie sprawdzać jej działanie. Jeszcze niedawno była to nieszczególnie uprzejma pracownica, rzucająca grobowym głosem „Łączę!”.

czytaj: http://shing.pl/program-tv-ma-okazje-nam-dostarczac-duzo-informacji-12/2016-yx.htm

Coraz większą popularnością cieszą się różnego rodzaju rozwiązania voip, czyli komunikacja oparta na przesyłaniu mowy przy pomocy łączy internetowych. Oczywiście założenie tego typu telefonów w przedsiębiorstwie wymaga zakupienia właściwej centrali, pasujących aparatów telefonicznych i nie jest wolne od wad, lecz rozmowy są zdecydowanie tańsze niż przy wykorzystaniu zwykłych rozwiązań komunikacyjnych. Dużą wadą rozwiązań tego rodzaju jest strata możliwości rozmów, kiedy nie mamy dostępu do Internetu, co czasem się zdarza. Może zdarzyć się także przeciążenie sieci, więc należy już w momencie planowania przewidzieć możliwą ilość rozmów i aparatów. Mimo to powinniśmy jednakże inwestować w tego rodzaju rozwiązania. Zwracają się wręcz błyskawicznie i mają znacząco więcej pozytywów niż minusów. Telefony IP są przyszłością komunikacji, zatem nie bójmy się korzystać z tego rodzaju rozwiązań w swojej firmie.